lördag 27 november 2010

Om Äventyr

Heeej!

2 dagar kvar. 49h tills flyget går. Jag och Helena är ensamma hemma. Högtalarna spelar Manu Chao. Om tre timmar kommer Pedro. Jag måste duscha, packa, äta och städa. Ingenting är klart.

Hur snabbt får 3 månader lov att gå, egentligen? Jag gick ju precis av det där planet från Miami, nervös, utmattad och fylld av förväntningar. Det var så längesedan. Men samtidigt känns det så nära. 3 månader - en väldigt kort lång tid.

Här är lite bilder från demonstrationen mot kvinnovåld, Kastrup, språkskola, ILCO etc.

Om 49h går flyget, och den här upplevelsen är över. Ett äventyr tar slut, för att nya ska ta vid.

Han gick långsamt ut ur huset och omfamnade Framtiden som en gammal bekant.





  



"Mi cuerpo es mi casa - Yo tengo las llaves"
(Min kropp är mitt hus - jag har nycklarna)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar